2009年4月11日星期六

周年纪念,谨以此献给我挚爱的丈夫!To my beloved husband

  今天是我和托马斯结婚一周年纪念日,我们在风风雨雨里相扶相持的走过了我们婚姻的第一个年头。
  路漫漫其修远兮,吾将上下而求索。在漫长的婚姻道路上,我们只是迈下了脚下的第一步。结婚的那天他说,从今天起,未来的60年你都是我的,我也是你的。
  今天早上睁开眼睛的时候,看到胸前的玫瑰花,他在我耳边告诉我,我们只剩下59年。感觉有点幸福,因为他花粉过敏,这是他第一次送花给我。早上大早起来买花送我,难得他也这么矫情了一回。我们的爱情总是真实而没有华丽的衬托,就像我们一起只有五个人参加的婚礼,像我穿着婚纱在香港的时代广场打的。生活是简单而现实的。我们都认为,结婚不在于我们的婚礼有多隆重,而在于在未来的日子里我们能相扶相爱的走多远。
  在一起的日子里,为了爱,我们彼此为了对方而改变。在中西不同的文化里我们慢慢融合。就像一位哲人说的:男人的样子是女人塑造的,女人的样子也是男人塑造的,地球上就我们两种人。且慢慢走,相扶帮,细思量。
  
  谨以此献给我挚爱的丈夫 To my beloved husband
   I want nothing but the best for you,
    and that's why I want you
    to always have me in your life...
  
    Wanting the best for you
    means wanting you to always have
    a friend you can count on,
    a love you can celebrate,
    arms you can come home to,
    and a life that feels fulfilled.
  
  
    Wanting the best for you
    makes me wish that
    you'll always want me in your life,
    because nobody will love you like I will.
  
  
    Nobody will try as hard
    to give you what you need
    and what you wish for,
    and nobody could feel
    as happy as I am
    or as privileged
    or as hopeful.
  
  
    I want the best for you...
    and that includes me.
    Not because I'm perfect...
    but just because
    I'm perfectly in love with you.

2 条评论:

  1. I wish you happiness and joy forever

    回复删除
  2. 老乡祝你永远幸福 你们的故事真让人感动

    回复删除